Skip to content
Januar 30, 2016 / Allahov rob

Dova – oruzje vjernika (6): Stanja u kojima se dova prima

  1. Stanja u kojima se dova prima

 

Ovdje cemo insha’Allah govoriti o tome koje su to situacije ili stanja koja – kad se covjek u njima nalazi – onda je veca mogucnost da ce mu dova biti uslisana? 

  1. a) Najizrazenija takva situacija koja cini da dova bude uslisana, je osoba koja je u ozbiljnoj opasnosti, osoba koja je bukvalno ostala bez svake nade – kao davljenik, ili kao covjek koga je opkolila neprijateljska vojska. To je takva situacija: kad izgleda kao da vise nema nikakve nade – bas tad je nada (mogucnost) za ispunjenje dove najveca.

I to je znak Allahove Moci i Allahove Milosti (Rahmeta): kad izgleda da je sve izgubljeno i da nema nikakvog izlaza, upravo tad je najveca nada da ce Allah uslisati dovu, poziv u pomoc. Tolika ajeta u Casnom Qur’anu govori o ovome:

Onaj Koji Se nevoljniku, kad Mu se on obrati, odaziva (sura 16, ajet 62)

I zato, sjecate li se, rekli smo vec vise puta da se Allah zato i nevjerniku koji Ga inace nijece i ne klanju Mu se kako je duzan, odaziva u nevolji, kad je u ovakvoj ozbiljnoj situaciji, jer u takvoj situaciji covjek htio, ne htio ima ikhlas i preklinje za pomoc Jedinog Koji mu pomoci moze (tad a i uvijek, samo sto zapustene duse nisu toga svjesne osim u ekstremnim situacijama).

Jedan od ranih islamskih ucenjaka je rekao da nema drugi primjer da opise nadu koju covjek polaze u Allaha, osim brodolomnika, koji pluta u sred oceana, preklinjuci Allaha: ’Allahu, spasi me! Allahu, spasi me!’To je situacija, dakle, u kojoj dolazi do izrazaja nada mimo svake nade, kad su sve nade izguljene – a covjek se ocajnicki nada i preklinje za pomoc Allah; Allah mu tad i hoce pomoci.

Jedan od razloga da Se Allah bas tad odaziva dovi Svoga roba je, da covjek u takvoj bezizlaznoj situaciji mora pokazati ikhlas u dovi. U takvoj ekstremnoj situaciji, covjek ce pokazati iskrenost (ikhlas) kakvu nikada ranije u zivotu nije iskusio. A Allah odgovara na takvu iskrenost.

Sjetimo se opet Allahovog poslanika Junusa a.s. (Dzona) kad ga je velika riba progutala: sam, u utrobi zivotinje koja pliva po okeanu, nigdje nikoga da mu se obrati, nigdje nikoga da mu se odazove i spasi ga – samo moze ocekivati strasnu smrt… niotkud mu pomoci nema, i nikog nema da ga cuje – osim Allaha. U tom ocaju on se obratio Allahu s pokajanjem i zavapio iz tmina te strahotne tamnice: ‘Laa ilaahe illa Ente. Subhaneke inni kuntu minez-zaalimiin!’ ’Nema boga osim Tebe! Slava Tebi! Ja sam postao od onih koji su nasilje pocinili!’ I Allah ga spasi i izbaci na kopno.

  1. b) Dova covjeka cije su Allahom dato pravo ljudi povrijedili, dakle dova obespravljenog, potlacenog, ili covjeka o koga se na ma koji nacin drugi ogrijesio. Dova mazluma, covjeka cije je pravo drugi covjek povrijedio.

Poslanik Muhammed, alejhisselam, rekao: ”Bojte se dove obespravljenog (mazluma) jer ona se dize ka nebu brze od svjetlosti munje.” Putuje nebesima, dize se brze od svjetlosti!

U drugom hadisu, rekao je Allahov Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi we sellem: ”Dova trojice se nikad ne odbija: dova postaca, sve dok ne prekine post; dova pravednog vladara i dova mazluma (obespravljenog, onoga kome je nanesena nepravda).”

Dovu obespravljenog Allah dize iznad oblaka i vrata nebesa joj se otvaraju i Allah Uzviseni kaze: Tako Mi Moje Casti i Slave, Ja cu ti pomoci, makar to bilo i nakon nekog vremena! 

Ovdje se misli na dovu mazluma protiv zalima (onoga ko mu je nanio zlo i obespravio ga).

(Allah ne podnosi tiraniju i zulum Svojih stvorenja. Kad god i gdje god postoji tiranija i zulum, Allah, subhanehu we te’alaa, ce sasvim sigurno uslisati dovu potlacenih i obespravljenih. Allah moze dopustiti nevjernickom drustvu koje je pravedno i ne cini zulum nad Njegovim stvorenjima, da postoji i bude mocno, jer Allah voli pravdu. Ali ako postane tiransko, Allah ce ga sasvim sigurno unistiti, jer Allah ne podnosi nepravdu. Kad se dostigne i predje granica tiranije, tad tiranina stize Allahova kazna. Zato je kraj tiranskih rezima koji cine strahotne nepravde sasvim sigurno blizu. Prije 10 godina, mislio sam da Palestina nece jos dugo biti oslobodjena – ali sad, u posljednjih nekoliko godina, s porastom tiranije prema neduznom, golorukom narodu; i sa podrskom koju tirani imaju od vecine stvorenja, nada mi se vratila, jer Allah sigurno nece dopustiti da se takva tiranija nastavi, Allah ce sigurno uslisati dove potlacenih i obespravljenih.)

Allah sasvim sigurno udovoljava dovi obespravljenog, koji Mu zavapi za pomoc protiv svog zalima. To je Allahova Pravednost, Allahova Milost – kad slabi nema drugog oruzja, Allah postaje njegovo oruzje. Kad nemas nista cime bi mogao vratiti svoja prava, Allah ce ti vratiti tvoja prava.

Saad ibn Abi Waqqas, da je Allah njime zadovoljan (spominjali smog a vec ranije), je covjek cija je dova uslisana. Jednom je bio postavljen za guvernera (upravitelja) jedne provincije. Neki ljudi su se, nepravedno i neosnovano, zalili na njega. Shvatite, on je jedan od 10 ljudi kojima je Allah obznanio jos za zivota da ce uci u Dzennet! Od cijelog covjecanstva, samo je 10 ljudi dobilo takvu vijest, a Saad je jedan od njih! Neki ljudi ga nisu voljeli, pa su se pozalili Omeru ibn Khattabu, da je Allah zadovoljan njime (on je tad bio khalifa). Omer je onda poslao izaslanike u dzamije sa pitanjem: Zasto ne volite Saada, u cemu grijesi? Iz svih dzamija su mu odgovorili da za Saada imaju samo rijeci najvece pohvale. Naravno – pa to je jedan od desetorice Dzennetlija koje je Allah Uzviseni pocastio i obradovao jos za zivota da su stanovnici Dzenneta! Zar on da bude nepravedan…? Samo u jednoj jedinoj dzamiji digao se jedan jedini covjek i rekao: ’Ako zelite zaista znati istinu, znajte da Saad nije pravedan u svojoj vladavini, i ne rasporedjuje pravedno novac i blago drzave; niti je blag s nama.’

Ciste lazi! Potvora i laz su jedna od teskih nepravdi koju covjek moze nanijeti drugom covjeku, jer Allah Uzviseni je dao pravo Svojim stvorenjima da ih niko ne smije potvarati, ni ogovarati (makar i imali greske pri sebi!), ni lagati o njima, niti zabadati nos u njihove licne stvari, niti spomenti odsutnog covjeka po necemu po cemu on sam ne voli da bude spomenut – to je vrlo tesko na Allahovoj vagi grijeha.

Cuvsi tu optuzbu, Saad nije imao nikakvu drugu odbranu, osim Najpravednijeg, Milostivog Zastitnika, Uzvisenog Allaha. Ustao je i rekao: ’O Allahu! Ako on laze, oslijepi ga, pozivi ga dugo i otezaj mu zivot!’ Covjek koji prenosi ovaj hadis prica da je nakon dugo vremena vidio covjeka koji je potvorio Saada ibn Ebi Waqqasa: covjek je bio slijep, ocni kapci su mu visili od starosti, bio je jako star, a hodao je ulicama i uznemiravao mlade djevojke po ulicama…! Bio je najnizi od prezrenih medju ljudima. Kad bi ga upitali sta mu se desilo, odgovarao bi: ’Allah je uslisao dovu Saada ibn Ebi Weqqasa protiv mene.

Drugi ashab, Sa’id ibn Zeid, da je Allah njime zadovoljan, bio je potvoren; jedna komsinica ga je optuzila da joj je ukrao dio imanja, izgradivsi zid izmedju njihovih imanja kojim je dio njene zemlje prigrabio sebi.

Pazite, ovdje se radi o najboljim ljudima koji su ikad hodali ovom zemljom, ashabima Allahovog posljednjeg Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi we selem. Cuvsi to, Sa’id ibn Zeid se razljutio i rekao joj: ’Zar se ti usudjujes optuziti me za kradju (tvoje zemlje) kad sam ja cuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we selem, kad je rekao da ce onaj ko ukrade zemlju na Sudnjem Danu biti natovaren tom zemljom kao tminom na svojim plecima (dakle, da ce kradljivac biti kanjen bas time sto je ukrao)?!’ Ona je ipak insistirala: ’Ne, ti si ukrao dobar dio moje zemlje!’ i predala je stvar sudu. Njena je optuzba bila nepravedna.

Sa’id ibn Zeid, obespravljen i obescascen, obratio se Allahu: ’O Allahu, ako ona laze, oslijepi je i daj da joj ta zemlja bude grobnica (uzrok njene smrti)!’ I dao joj je zemlju za koju je tvrdila da je njena. Nisu ni otisli na sud, jer se on nije zelio ponizavati (a ona je vjerovatno na to i racunala). Ali on je zamolio Allaha za pomoc, da mu vrati njegovo oteto pravo, njegovu ukaljanu cast.  

Zena je oslijepila.

I jednog dana, kad je bila u vrtu za koji je optuzila Sa’ida da joj ga je ukrao; zalutala je (vrt nije bio njen, vec Saidov, a ona mu ga je ukrala) i trazeci izlaz iz vrta, pala je u bunar iz kojeg je nisu mogli izvuci. Tu je i umrla. Ukradeni vrt postao je njena grobnica.

Dova potlacenog je mocno oruzje! Zato je Poslanik Muhammed, alejhisselam, kad je poslao Muaz ibn Džebela u Jemen da poducava ljude islamu, savjetovao ga je: ’Cuvaj se dove onoga prema kome se ogrijesis, jer nju od Allaha nista ne dijeli!’

U drugom hadisu se kaze da je Poslanik, alejhiseelam, rekao: ’Cak i ako je fasiq (los, zao covjek), dova ce mu biti uslisana.’ Zasto? Zato sto je njegova iskvarenost dokaz protiv njega na Sudnjem Danu pred Allahom i ne daje pravo ljudima da ga potvaraju ili kradu druga prava koja mu je Allah dao; i dova koju uputi protiv svog tiranina ce biti uslisana bez obzira na njegovu pokvarenost. 

SubhanAllah – ovaj primjer ce ti pojasniti Ko Je Allah. Allah Je Pravedni, Mocni, Svemoguci! On nece dozvoliti nepravdu i tiraniju – cak ni nad zlim covjekom. U hadisu koji smo citirali, Allah Se kune Svojom Cascu i Slavom da ce sigurno pomoci potlacenom. Svi vi koji ste potlaceni, ne ocajavajte; Allah ce sigurno uslisati vase dove i vratiti vam vasa prava, makar to bilo nakon nekog vremena.

 

  1. c) Dova putnika se takodje uslisava.

Poslanik Muhammed, alejhisselatu wesselam, je jednom prilikom rekao: ’Dova trojice se ne odbija: dova potlacenog, dova putnika i dova oca za ili protiv svog sina.’ Dakle, dova putnika, a narocito putnika koji putuje zbog nekog hairli, dobrog razloga: za hadzdz, umru ili da trazi znanje. Ali cak i ako nije iz tako plemenitih razloga, dova putnika se prima (naravno, ako je razlog njegovog puta halal). Cak i ako putuje da bi zaradio (to mora biti halal posao i zarada).

Allah daje ovu posebnu milost putniku, jer je on odsjecen od svoje porodice, doma i prijatelja.

 

 

  1. d) Dova roditelja za (ili protiv) dijete (sina ili kcerku) se ne odbija, i to smo vec ranije spominjali i objasnili vaznost strpljenja. Poslanik Muhammed, alejhisselatu wesselam, je kako smo vec spomenuli, jednom prilikom rekao: ’Dova trojice se ne odbija: dova potlacenog, dova putnika i dova oca za ili protiv svog sina.’ Ovim se u arapskom jeziku podrazumijeva i dova oca za ili protiv kcerke, kao i dova majke, za ili protiv sina ili kcerke; dakle – dova roditelja za ili protiv djeteta.

 

Ovo je takodje dio Allahove Milosti i Pravde: onako kako se djeca budu ponasala prema roditeljima, takvu ce dovu i dobiti od roditelja!

 

Zato, djeco, budite vrlo pazljivi u svom postupanju prema roditeljima: oni su vas Dzennet, ili vas dzehennem. Kako prema njima postupate, ce biti odlucujuce kako ce vam mjesto biti na akhiretu.

 

Roditelji, i vi budite oprezni kako postupate s djecom. Ne kletite ih, ne cinite dovu Allahu protiv njih! Jer Allah moze lahko prihvatiti vasu dovu, pa cete vi sami zazaliti sto ste prokleli onog koga najvise volite. Kako je Poslanik milosti, Muhammed, alejhisselam rekao – ne cinite dovu protiv vase djece i vase porodice.

 

 

  1. e) Dova djeteta za roditelje, narocito nakon sto presele na akh

 

Allahov Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi we sellem, je rekao: ’Kad covjek umre, prekidaju se njegova djela, osim u tri slucaja: trajna sadaqa (skola, most, dzamija koju je finansirao); znanje (knjiga koju je napisao) koje ljudi koriste i nakon njegove smrti; i dobro dijete koje za njega upucuje dovu.’

Djeco, za vas ovo znaci da prava koja vasi roditelji imaju kod vas ne prestaju cak ni nakon sto oni presele na akhiret. Cinite dovu za njih, stalno, da im Allah oprosti i da im Dzennet. I Allah nam u Casnom Qur’anu u mnogim dovama naredjuje da Ga molimo za nase roditelje:

Gospodaru moj, daj da ja i neki potomci moji obavljamo molitvu; Gospodaru naš, Ti usliši molbu moju! Gospodaru naš, oprosti meni, i roditeljma mojim, i svim vjernicima na Dan kad se bude polagao račun! (sura 14, ajeti 40-41, dova Ibarhima a.s.)

Gospodaru moj, omogući mi da budem zahvalan na blagodati Tvojoj, koju si ukazao meni i roditeljima mojim, i da činim dobra djela na zadovoljstvo Tvoje, i uvedi me, milošću Svojom, među dobre robove Svoje! (sura 27, ajet 19, dova Sulejmana a.s.)

 

 

  1. f) Dova postaca.

 

Kako je rekao Allahov Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi we sellem: ”Dova trojice se nikad ne odbija: dova postaca, sve dok ne prekine post; dova pravednog vladara i dova mazluma (obespravljenog, onoga kome je nanesena nepravda).”

 

U drugom hadisu rekao je Rasulullah, alejhisselam: ”Dova postaca prije nego sto ce se omrsiti se ne odbija.” Dakle, taman kad sjednes da se iftaris, pa ako se tad, gladan i zedan, sa hranom koja ti vec mirise na dohvat ruke, mozes koncentrisati i doviti Allahu, to je znak ikhlasa. Zato se takva dova uslisava.

 

 

  1. g) Dova nakon ucenja cijelog Qur’ana (hatme).

 

Enes ibn Malik i drugi ashabi, da je Allah njima zadovoljan, bi nakon sto prouce Qur’an, zvali bi svoje porodice, i cinili bi dovu da im Allah oprosti i podari im veliku Milost i Blagodati. Ovo je kao i sva ostala dobra djela: hadzdz, umra, namaz i slicno… ma koje dobro koje uradis i nakon njega molis nesto od Allaha, povecava se mogucnost da ti dova bude uslisana.

 

 

  1. h) Dova za odsutnog brata muslimana.

 

Znaci, kad dovis za nekoga ko nije tu i ko ne zna da dovis za njega, takva dova ce biti prihvacena. Allahov Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi we sellem je rekao: ”Nema muslimana koji cini dovu za svog brata muslimana, a da melek ne kaze: Da Allah i tebi to isto da!

 

Pa ako molis za svog brata po vjeri, da mu Allah poveca znanje, lijep moral, imanje, bericet, dobru porodicu… onda jedan melek to isto za tebe moli od Allaha, a cija ce dova prije biti uslisana: dova grijesnog covjeka ili dova meleka koji nikad ne grijesi, vec se samo bez prestanka Allahu klanja?

Pogledaj kako je samo islam plemenit! Kad iskreno cinis dovu za svog brata ili sestru u vjeri, znaj da uistinu cinis dovu za sebe, jer meleci cine istu tu dovu za tebe! Zato su ucenjaci iz ranih generacija muslimana, kad bi njima nesto bilo potrebno, dovili Allahu Uzvisenom da to pokloni njihovom odsutnom bratu u vjeri. Ako bi bili bolesni, molili bi Allaha da podari snagu i zdravlje nekom od svoje odsutne brace u islamu, i znali su da su meleci molili s njima Allaha da njima podari dobro zdravlje i snagu. 

 

Jedan ashab dosao je jednom u Siriju kod Ebu Derde, da je Allah njime zadovoljan, i rekao: ’Ici cu na hadzdz.’ Pa mu je Ebu Derda rekao: ’Onda ne zaboravi da cinis dovu za nas, jer sam cuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we selem, kad je rekao: Dova muslimana za njegovog odsutnog brata (u vjeri) se uslisava. Allah odredi jednog meleka koji, svaki put kad musliman dovi za svog brata, kaze: Amiin; da Allah i tebi podari isto to!

 

Ovo je dakle podsticaj da dovimo za nasu bracu i sestre u islamu. A kako malo nas to cini! Ovo je I znak imana. Ako cinis dovu za svog prijatelja: ’Allahu, povecaj njegovo bogatstvo i bericet!’ , ’Allahu, uputi ga!’… kakav onda veci znak bratstva mozes dati nakon toga? Zaista mu zelis dobro, ako dovis za njega, u njegovoj odsutnosti. To mogu samo vjernici jedan za drugog.

 

Zamisli drustvo u kome ljudi cine lijepe dove jedni za druge – zar bi tu postojala tiranija, zar bi tu bilo mjesta kradji, smicalicama, ogovaranju i potvaranju…? Kako – ako volis svoga brata toliko da molis Allaha za njega, kako mu onda mozes uciniti neko zlo? Zamisli koji iman je za takvo nesto potreban. Pa tek kad tvoj iman dosegne taj nivo iskrene dove za brata u vjeri, tad ce i tvoja dova za njega biti uslisana. I ako zelis nesto, moli to za sebe, i moli za svoju bracu i sestre muslimane i muslimanke da im Allah isto to podari.

 

 

  1. i) Onaj ko se stalno sjeca Allaha (muhsin). Njegova dova se uvijek To smo vec ranije spomenuli. Ako stalno imas na umu i u srcu Uzvisenog Allaha, znaci da Mu se stalno i iskreno molis, klanjas, postis, dajes zekjat i sadaqu, cinis dobra djela samo zbog Njega Jedinoga – ti si dostigao najvisi stepen koje ljudsko bice moze dostici, stepen ihsana, i ti si muhsin. A dovu muhsina Allah prima, jer nema nikakve prepreke za nju.

 

U jednom hadisu, Poslanik Muhammed alejhisselm je rekao da Allah daje vise onome ko Ga se stalno sjeca (ucenjem Qur’ana, zikrom, klanjanjem, postom, sadaqom itd) nego onome ko Ga moli dovom (za odredjene potrebe). Onaj koji mnogo uci Qur’an zaokupljen je ucenjem Qur’ana i ne stigne misliti na svoje potrebe i doviti Allahu za njih, jer mu je vaznije klanjati i uciti – pa mu Allah udovolji potrebama za koje on sam mozda ne bi ni pomislio da dovi za njih, kad bi sam dovio.

Advertisements

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s

%d bloggers like this: